Вісник Хустщини

Закарпатська область,
м.Хуст
Сьогодні:
Середа, 6 Липня
icon clock04.04.2022
icon eye29
Новини

Особливості надання соцпослуг в умовах воєнного стану

Відповідно до Закону України «Про соціальні послуги» одним із чинників, що можуть зумовити складні життєві обставини, є шкода, завдана бойовими діями, збройним конфліктом чи тимчасовою окупацією. Згідно з Указом Президента України від 24.12.2022 р. № 64/2022 в Україні введено воєнний стан у відповідь на початок РФ війни. У зв’язку з бойовими діями, які веде росія проти України, органи місцевого самоврядування зіткнулись з проблемою, в тому числі, забезпечення надання якісних соціальних послуг громадянам. Тому для допомоги їм Міністерство соціальної політики України розробило рекомендації щодо організації надання соцпослуг в умовах воєнного стану. Більш детальніше про це нам розповіла головний спеціаліст відділу праці та зайнятості населення управління соціального захисту населення виконавчого комітету Хустської міської ради Ольга КОРОЛЬ.

  • Враховуючи, що в Україні проводяться військові дії та з метою забезпечення надання громадянам України необхідної допомоги, соціальні послуги пропонується надавати екстрено (кризово) (за неможливості застосування загального порядку організації та надання соціальних послуг).
    Відповідно до статті 18 Закону України „Про соціальні послуги” у разі надання соціальних послуг екстрено (кризово) ведення випадку не застосовується. Тобто аналіз заяви/звернення про надання соціальних послуг, повідомлення про осіб/сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах або в ситуаціях, оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах, прийняття рішення про надання соціальних послуг з урахуванням індиві дуальних потреб особи/сім’ї, розроблення індивідуального плану надання соціальних послуг; укладення договору про надання соціальних послуг; виконання договору про надання соціальних послуг та індивідуального плану надання соціальних послуг; здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їхньої якості не проводяться.
    Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг екстрено (кризово) приймається невідкладно, не пізніше однієї доби з моменту одержання відповідної заяви, звернення, повідомлення.
    Варто звернути увагу на те, що Порядок організації надання соціальних послуг затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 р. № 587, рекомендований для застосування органам місцевого самоврядування, ане обов’язковий до виконання. Тобто,органи місцевого самоврядування в рамках законів України та Конституції України мають право самостійно визначати особливості організації та надання соціальних послуг. До слова, соціальні послуги екстрено (кризово) надаються безкоштовно. У разі стабілізації ситуації, яка не загрожує життю та здоров’ю людини, буде використовуватись технологія ведення випадку/роботи з випадком.

  • ЩОДО СОЦІАЛЬНОГО СУПРОВОДУ СІМЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ
    Виявлення сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, здійснюють фахівці із соціальної роботи та інші суб’єкти соціальної роботи. З метою оперативного реагування на проблеми сімей в СЖО рекомендовано всю можливу інформацію про такі сім’ї (заяви, повідомлення), незалежно від кого і кому вона надходить, негайно доводити до відома ФСР/осіб, на яких покладено виконання функцій ФСР для оперативного проведення оцінювання їхніх потреб у соціальних послугах. У разі оцінювання потреб пропонується заповнювати лише розділи Акту оцінки потреб, які мають життєво важливе значення. Допускається складання акту потреб у телефонному режимі або з використанням будь-яких доступних ресурсів. Під час соціального супроводу сімей в СЖО рекомендовано підтримувати зв’язок з сім’єю за допомогою телефонного зв’язку або будь-яких доступних месенджерів. У разі необхідності вивезення сімей на безпечні території, особливо при залученні до цього процесу волонтерів, варто вести облік сімей, які евакуйовані і які ще потребують вивезення.

  • ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДОГЛЯДУ ВДОМА
    У зв’язку з ситуацією, що склалася,а давачі соціальних послуг, зокрема соціальні робітники, не в змозі забезпечити надання послуг з догляду вдома усім тим, хто уклав відповідний договір на обслуговування, і постійно потребує таких послуг. Тому органам місцевого само-
    врядування та надавачам соціальних послуг пропонується за згодою громадян організовувати їхнє спільне проживання для забезпечення можливості надання їм необхідного догляду вдома. Це дозволить
    сконцентрувати зусилля соціальних працівників і робітників та забезпечити умови для життєдіяльності отримувачів соціальних послуг. Для організації догляду вдома в умовах спільного проживання
    пропонується надавачам соціальних послуг розробити пропозиції щодо спільного проживання отримувачів соціальних послуг, де визначити: отримувачів послуг з догляду вдома, які можуть та бажають бути поселені в приміщення для спільного проживання; приміщення призначене та придатне до проживання, яке забезпечує умови для проживання (опалення, електрику, можливості для приготування їжі (чи її доставка), водопостачання, дотримання особистої гігієни тощо). Таким приміщенням також може бути будинок (квартира) мешканця гро-
    мади чи одного з отримувачів послуг, де можна розмістити 4-5 осіб; ресурси та персонал, у тому числі волонтерів, які будуть забезпечувати догляд. При цьому доцільно максимально використовувати ресурси, наявні у самих отримувачів послуг (постільна білизна, посуд, тощо), релігійної громади та мешканців громади; графік цілодобового чергування соціальних робітників, соціальних працівників в приміщенні для спільного проживання.
    Такі пропозиції можуть реалізовуватись з узгодженням їх із відповідним виконавчим органом, не потребуючи затвердження наказом.
    Записала Сніжана ДОЛГІНА.

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *